oa å mommo

Nu sitter jag här på en brun stol hos mormor och morfar. Rummet har gröna tapeter och en grå soffa som man kan fälla ut och sova i, och en liten söt teve. Det luktar gott här, typ nybakat eller nått. Önskar att mitt rum luktade så. När jag var liten så kallade jag morfar för oa och mormor för mommo. Jag kallade mamma för mamma och jag kallade pappa för mamma. Jag vet, jag var inte den smartaste ungen på hela gården... jag kallade nagellack för lack-lack och chips för pipps. När mamma och pappa gifte sig så satt jag och åt "pipps". När de tog slut så skrek jag i kyrkan "mera piiiiiiipps!" Hm... pipps är ju inte ett jättetrevligt ord annars, men jag hade tur för jag var ju bara 2 år, så jag behövde inte bli idiotförklarad. Jag hade också en tandborste faktiskt. Ja. Som leksak. Inne i kyrkan. Men som sagt var så var jag inte den smartaste i världen.

Vi har nyss ätit. Fläskfilé i nån slags sås med svamp i och hasselbackspotatis. Mmmm-mmm! Gott, gott gott! Sen fick vi chokladmuffins, maränger och mörk choklad. Gustaf och jag fick kexchoklad också, jag gillar inte maräng eller mörk choklad, så det var bra att de hade kexchoklad också... x)

Adjö folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0