lövbiff

Vi har nyss ätit lövbiff och potatis. Vi ska titta på film snart, men kan inte bestämma oss för vilken. Mamma och jag vill se Meet the Spartans men pappa tycker att han nyss har sett den. Senare ska mamma och pappa på middag och då blir Gustaf och jag ensamma till inatt. Det är något slags knytkalas och mamma stod och gjorde laxröra här tidigare. Jag fick slicka skålen, och det smakade mums.

Jag har hållit på med bildläxan idag, klipper ut saker från tyg och så. Man ska göra en sida med ens namn, och sidan ska beskriva en själv. Hittills har jag ritat cirklar som ska föreställa bubblor (enkel förklaring: jag diggar bubblor) och simskristaller (och där är förklaringen ännu enklare), såkallade "plumbobs". Har klippt ut hjärtan i tyg eftersom att jag, ända sedan jag var liten, liksom har har tyckt om mjuka tyger (det där låter konstigt). Och hjärtan är ju rätt klassiskt. Planerar även att sy lite i papperet, blev inspirerad av det bildlärararen tipsade om, hehe.



/ Emelie ♥

Kommentarer
Postat av: sofia

vad bra att du har kommit igång med bildläxan.. Jag har ingen aning hur jag ska göra min, Skit. xD

2009-08-22 @ 15:16:20
URL: http://nossleumas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0