melodifestival

Sitter i vardagsrummet med resten av familjen och det är nån kille som heter Timo som spelar gitarr och sjunger på idrottsgalan. Vem är det?

Tog en tur till hemköp tidigare idag och köpte en stor fet påse godis till hela familjen. Tog lite bilder också, lär ju passa på medan det är snö. Även fast jag inte vill något hellre än att den ska smälta bort! Det är kallt och jävligt. Fyfäään.

Ikväll är det melodifestival! Vår familj har en tradition när det gäller melodifestivalen. Alla får lägga 20 kronor var (fast det är pappa som lägger ut alla pengar så vi andra kan bara vinna, pappa förlorar eller så får han tillbaka pengarna) och så får alla ett varsitt papper. Då skriver man upp vilka man tror kommer till globen och vilka som kommer till andra chansen. Jag kommer inte riktigt ihåg, det är ju ett helt år sedan vi gjorde det senast. 

I år ska Petra Mede vara programledare, vet faktiskt inte vad jag tycker om det. Hon är lite konstig, lite för ironisk. Jag gillar ironi, det är kul, men det får inte gå till överdrift. Kommer nog att sakna Kristian Look och såklart Björn! Vem ska nu stå för underhållningen? Petra? Nej. Och jag hoppas verkligen inte att de ska satsa på tråkiga moderna dansare eller en sådan där musikal igen! Men det förstås - det är ju ett bra tillfälle att gå på toaletten då eftersom att det inte är någon reklam. Fast det brukar ju i och för sig vara riktigt dåliga låtar med ibland så att man kan ta en toalettpaus då.

Jag vill verkligen se vad Marie Serneholt ska komma med ikväll. Och såklart vill jag se vad Caroline af Ugglas ska sjunga. Hon brukar ju köra lite av en freakshow ibland!







/ Emelie ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder semlan x)<3

2009-02-07 @ 19:30:31
URL: http://linnnm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0