transparent dangling carrots

Den där lägenheten har ju verkligen konstig planlösning. Men åååh. Så fin ju! Jag vet inte, mamma skulle tacka ja när de ringde. Måste ringa henne. Ska göra det nu.

Jäpp. Vi fick den inte. Den gick till nån annan. Jag sa ju att vi kommer att fastna här bland alla äcklon. Jääh! Aja, man kan ju i alla fall trösta sig med att planlösningen var dålig, även fast läget och själva lägenheten i sig var underbar... äh. Jag är som inte bitter. 
 
Skola idag i alla fall. Ms McGowne var sjuk så vi hade vikarie i engelska. Han som tog över lektionen heter mr Beach. Han hade oss i gympa en gång förra året och då somnade han i gräset med kepsen över ansiktet. Idag var han typ deprimerad. När William blev klar först så sa han: "everybody look at Wiliiam. He is going to make it in life. I can tell that he is going to make it". Det blev alldeles tyst i klassrummet och sen blev typ alla skrattnödiga. Sen sa han att man skulle plugga mycket om man ville klara sig. Att man inte ville sluta som honom, pank i ett främmande land. Shit vad jag ville skratta då! Det var så komiskt. Läraren var ju alldeles genomdeppig! Men nu tycket jag nästan synd om honom. Stackarn, han kan ju inte må bra. Han såg helt risig ut och så stank han rök. Man kände röklukten typ två meter ifrån honom. Han var alldeles skäggig och rufsig och så ser han alltid ledsen ut. Poor guy.

Sen var det bild. Vi skulle som vanligt ägna oss åt alldeles onödiga saker som att skugga frukter. Sedan skulle vi se mörka delar i frukten och fylla i de delarna svarta. Jeez. Man kan ju lika gärna hoppa över bild och gå hem istället! Suck.

Och imorse frågade matteläraren mig om jag var på dåligt humör. Fast han skrattade när han sa det, så det var inte så illa som det låter. Men jag var inte på dåligt humör! Jag var bara riktigt trött. Och så fattade jag inte MVG-frågan så jag såg väl ut som ett frågetecken när jag satt och lyssnade när han gick igenom den. :) Och SO-läraren har nu fått reda på att mamma är lärare eftersom att vi var på öppet hus, så idag sa hon till mig att hon räknade med att jag skulle ha jättebra betyg nu! Ajajaj. :D

Hahahah, det låter som att jag verkligen hatar skolan! Men det är faktiskt helt okej. Ibland i alla fall.

/ Emelie ♥


Kommentarer
Postat av: Stolt mamma

Skiiiitdag....ville ha lägenheten jag!

2009-01-27 @ 19:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0