dilemma

Jag hade tänkt skita i att blogga idag, bara för att jag absolut inte orkar. Men sedan kom jag på att det här kan vara sista gången jag bloggar på två veckor. Imorgon drar vi till stugan, kommer hem på fredag och då lär jag packa inför lördagen då vi beger oss mot en liten övernattningsstuga någonstans norrut. På söndagen åker vi till Östersund och hämtar husbilen och då blir det ju ingen blogg på ännu en vecka.

Idag har vi varit i Uppsala. Vi såg gamla vikingasaker och var in i domkyrkan. Fin kyrka! Vi var in i en annan liten kyrka vid museet (museumet...?) också, och där hade de ett stort kors i taket med Jesus på. Jag tycker det är hemskt att se sådana avbildningar, huuu.

Nu har jag varit nära resterna av Gustaf Vasa, Heliga Birgitta och en jävla massa andra döingar. Härligt! Mamma tog bilder, jag kanske ska göra mig besväret att ladda upp dem faktiskt.





Gustaf i den lilla kyrkan med det läskiga korset.



Mamma lyckades fånga en fin min där, underligt att jag alltid gör miner på bilder.



Kyrkans urgamla dörr bredvid... en kaffemaskin? Är den antik?



Gustaf i snygg hjälm med brynja. Jag står i bakgrunden och gör något.



Jag och min polare Gustaf Vasa i domkyrkan. Jag äter på mig själv.



Gustaf och Gustaf.

När vi kom hem la jag mig i sängen och sov två timmar. Usch, vad trött jag var, vet inte varför. Hade inte tänkt att sova, det bara blev så.

/ Emelie ♥

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja, det har du rätt i. Edward är mycketmycket snyggare än Jacob. <3 ;)

2009-07-12 @ 17:16:42
URL: http://nossleumas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0