städtanter

Nu är vår lägenhet skinande ren, det bara gnistrar om möblerna! Vi skiter i Älvkarleby, mamma måste in på banken och jag vill gå in på Söders El. Imorgon ska vi till Uppsala och se olika saker. Domkyrkan och olika museum... höhö. Den 29 juli ska vi på Bellmanmusikal i Ulriksdal, typ Solna. Roligt!

Igår kväll var jag inne på omegle.com, en rolig sida där man chattar med folk från hela världen. De bara slumpar en person som man inte vet någonting om och så får man prata. Jag pratade bland annat med en kille från Malta som verkade helt galen, och vi diskuterade om man skulle använda en linjal i stål, en penvässare eller en yxa för att hämnas på en person som spottat på en. Sedan jämförde jag mozzarella och ost med en tjej från Storbrittanien och pratade om kändisar, om de går på toa eller inte. Jag satt praktiskt taget och gapskrattade framför datorn, roliga människor! Killen från Malta tänkte flytta till Sverige om några år och jag undrade varför han ville göra så mot sig själv. Folk som bor i varma länder verkar längta till kalla, gråa Sverige, medan vi här uppe sitter och längtar till värmen. Sverige sucks.



Det här...



...eller det här?

/ Emelie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0