mr photographer

På natten åkte vi till Ikea. Mitt i natten, kvart i elva! Helt galet att de faktiskt släpar upp stackars fjortonåringar så tidigt, det är faktiskt sorgligt. I alla fall så åkte vi dit, utrustade med kärra bakom bilen, en mormor och en morfar. Vi shoppade loss. Jorå, jag köpte (läs: mamma köpte åt mig) sängram, expedithylla, vägghylla, skrivbord, påslakanset, en kudde, och en lampa (den betalade jag själv + glödlampor). Mamma köpte en massa också som vitrinskåp, soffbord, rullgardin till Gustafs rum, hallspegel, skoskåp, rantamtamtamtam och så vidare. Hela kalaset kostade ca 11 000 kronor. God jul!

Sedan åkte vi till lägenheten och bar upp allt. Moster Jeanette och Micke kom och tittade på lägenheten och drack kaffe. Mamma och morfar åkte hem till skorstenen för att sälja diskmaskinen och mitt skrivbord. Mitt rum känns oerhört tomt. Mitt nya skrivbord är 2 meter långt. Johodå! Nu kommer jag definitivt ha plats för allt! Skönt. I alla fall så åkte ju morfar och mamma, så jag, Gustaf och mormor passade på att montera ihop mitt skrivbord. Jag fick agera skruvdragare. Med maskinen i hand skruvade jag dit skruvarna. Duktigt, vuxenpoäng till mig. Sedan monterade vi ihop en del av sängramen. Sedan kom mamma och morfar tillbaka och de hjälpte oss med resten av sängen. Hela mitt rum är nu möblerat! Sängmadrassen ska dit och så ska lackhyllan skruvas upp. Men sedan är det klappat och klart!

Jag och Gustaf fick åka på flaket idag. Vi körde från ikea till ikeas lager bakom köpcentrumet. Det var jättekul, höhö. Alla skrattade när vi åkte förbi, så jag gömde ansiktet bland kartongerna medan Gustaf slängde upp armarna i luften och låtsades vara rockstjärna. Sedan körde jag runt Gustaf i en kundvagn också.

MALM Sängstomme
Den här godingen är min! Tänkte köpa vit, men tog svart istället. Mycket snyggare.

Jag tror att det här är vårt nya skoskåp.
IKEA STOCKHOLM Vitrinskåp
Vitrinskåp i vardagsrummet.

Kvart över tio kom mamma på att vi inte hade något bröd. Jag cyklade till affären och handlade. Har aldrig varit och handlat mat så sent förr. Wow.

/ Emelie ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0