raketer & hästtransporter

Jag har gjort det igen. Jag har haft en hemsk dröm. Jag hatar att drömma! När det är bra drömmar blir man arg när man vaknar och när det är dåliga drömmar är man rädd när man vaknar! När jag är ledig drömmer jag jättemycket, så jobbigt.

Jag satt i ett stort rum med en stor glasvägg ut mot en raket. En massa andra människor satt runt mig. Några hade vunnit en raketresa som de skulle åka på. Gustav Skarsgård var med t.ex. Och en tjej som gikc i min klass på björsjö som jag inte umgicks med då och som jag inte har tänkt på sedan dess. Men nu dyker hon plötsligt upp i min dröm! I rymddräkt! Är det inte skumt? I alla fall så var det nog fler bekanta till mig där på raketen, bara det att min twistade hjärna inte kommer ihåg vilka det var (utom Gustaf Skarsgård, som inte är bekant till mig, och hon från björsjö). Så de går på raketen och den ska lyfta. Det var inte i Sverige, i USA I think. De lyfte, och ni vet den där delen raketen släpper när den drar iväg? Den lossnade och kom tillbaka till plattformen och satte sig där den skulle. Sedan började vita delar ramla ner överallt där raketen hade lyft. Mamman till tjejen från björsjö började säga "åh nej".

Då ramlade en trasig hästtransport ner från himlen. Det var den som hade tappat en massa vita delar. Ingen funderade särskilt mycket över varför det ramlade ner en hästtransport från himlen, för nu hade vita brinnande delar börjat falla ner. Och till slut kom hela raketen ner med en stor smäll. Mamman började gallskrika. Och jag var lite i chock. Det är jag fortfarande. Usch, vad hemskt det var. Det brann överallt och... uäh.

Week in Photos: 9/11 Tribute, Space Rocket Crash, More

/ Emelie ♥


Kommentarer
Postat av: Sofia

Men gud.. xD Vilka drömmar man kan ha!

2009-06-14 @ 19:18:11
URL: http://nossleumas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0