åtta bokstäver - simsnörd

Finns det någon annan därute som älskar the sims? För jag älskar the sims. Det är det mest genialiska spelet någonsin! Nu i helgen ska det bli mycket spelande. Älskar att skapa stora släkter! När det blir flera generationer. Det mesta jag har kommit till är barbarnsbarn. Sedan har spelet fått damp och jag har varit tvungen att installera om det. Men det var för att jag hade alla expansionspaketen installerade, spelet blir helt cp då. Eftersom att jag är den simsnörden som jag är så har jag alla simsen utom två prylpaket. Lägenhetsliv går dock inte att installera nu, vet ej varför. Någon fil som krånglar till det och förstör. Har inte heller djurliv och arbetsliv installerat bara för att djuren på the sims är så dryga och arbetsliv kan jag leva utan. Så nu är det inte lika segt som förrut!



Oh, gamla goa originalspelet. Det är kul, men ganska segt. Vi fick med the sims 1 gratis när vi var på någon klädaffär... då var jag typ 6-7 år. När jag läste på baksidan så stod det ju "simmar", så jag trodde att det var något tråkigt sportspel. Men så en vacker dag när jag gick in till pappa där han satt vid datorn så spelade han the sims. Jag blev fast redan då. Redan vid 6 års ålder. Han hade gjort någon trashig familj med en mamma med trasiga brallor. När jag var lite äldre så fick datorn cp av the sims och jag kunde inte längre spela. Det blev något år utan sims tills den dagen pappa fick playstation 2 i julklapp av mamma. Då köpte jag sims på playstation och spelade. Inte lika kul som på datorn förstås, men det var ju ändå sims!



Screenshot från the sims bustin' out (tv-spelet).



Den som inte har spelat the sims 2 måste göra det. Det är världens roligaste spel! Jag älskar det! i never knew true love until I discovered this game...



Screenshot från det kommande spelet the sims 3. Fyfan vad jag längtar! Förbokade det på cdon.com för flera månader sedan. Det skulle egentligen ha kommit ut redan nu, men de stötte på en massa buggar och annat skit så de var tvungna att flytta fram releasedatumet till 4 juni... snyft.

/ Emelie ♥

Kommentarer
Postat av: Louise

om jag fick en femma för varje gång jag sa att jag älskar the sims, sims 3 in my dreams forever, alltid. Att jag bara ser reklamen, hu vad jag blir exhalterad ! Vi borde ha sims-lan med tonvis av jolt och dylikt. :)

2009-03-13 @ 23:49:39
URL: http://loisew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0