briljant

Jag längtar så att jag får ont i magen tills vi ska flytta. Eller kanske snarare tills jag får inreda mitt nya rum. Gustaf ska ju få mina möbler så jag får köpa alldeles nya! Mitt skrivbord ska få vara kvar om jag inte hittar något större. Nu får jag ju klämma ihop allt på skrivbordet så att det inte blir särskilt vackert. Skrivaren, datorn, spelen och allt sådant där skit står liksom ihopklämt på en meter.

Jag längtar också tills jag får slänga ut en massa skit ur mitt rum. Bara slänga bort skiten. Som gamla spel, tidningar, dockor och sådant där som bara ligger och skrotar. Gosedjuren får vi se hur det blir med. Jag har alltid varit förtjust i gosedjur och har svårt att släppa dem. De har ju så ledsna ögon! Ibland när jag ser ett litet ensamt gosedjur sitta på en hylla i en affär gör det ont i hjärtat på mig, och jag vill köpa den även om den kostar över 200 kronor. Lyckligtvis kan jag lägga band på det här begäret och har lärt mig att man faktiskt kan gå förbi utan att se den lilla varelsen i ögonen.

Tänk när jag får komma in i tapetbutiken och välja tapet. Ångest blandat med lycka. Jag har alltid haft svårt att välja tapeter. Inte bara med tapeter i och för sig... ända sedan jag var liten och gick runt på barnens hus och skulle välja leksak har jag lidit av extrem beslutsångest. Men jag tror att det kommer bli något åt det starkrosa hållet. Inte gulligt rosa utan en mörk och stark rosa. Med någon form av mönster. Och så vitt på de andra tre väggarna. Svårt att välja vilken vägg man ska ha fondtapet på. Den med fönstret är skulle i och för sig funka, men jag tror att jag ska ha på väggen som är till vänster när man kommer in i rummet. Det nya rummet är egentligen precis som mitt gamla, dörren sitter på samma ställe, fönstret också. Vet inte om det är större eller mindre, men jag får i alla fall det största sovrummet! Nu har Gustaf det största, men det är inte så mycket större än mitt. Och så får jag TVÅ eller kanske till och med TRE garderober! Nu har jag bara en liten skitgarderob. I nya lägenheten kan man rulla garderoberna och vi har åtminstone en överflödig garderob i hallen. Woho!

Jeez, en liten tjej i lägenheten bredvid oss verkar ha fått ett utbrott... väggen bredvid mitt rum. Jippie.Man ska inte slå små barn, men man vet aldrig vad som kan hända om det fortsätter såhär. Skönt att vi ska flytta! Då får vi pensionärer ovanför oss.  Men vem vet, det kanske är pundarpensionärer som har vilda fester hela dagarna.



Gissa vem som blev glad när hon upptäckte att picasa 2 fanns på den här lilla fjuttdatorn? Hint: hon stirrar på dig i två bilder här ovanför! Har picasa 3 på stora datorn, men 2:an var typ likadan.

/ Emelie

Kommentarer
Postat av: Ävelicious

vill du tjäna pengar på din blogg?

Kolla då in mitt senaste inlägg :)

2009-05-05 @ 00:36:17
URL: http://evehedberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Neeje.. Edward är min! Bara min.. ;D<3

2009-05-05 @ 16:59:42
URL: http://nossleumas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0