scary dream

Jag vaknade tjugo i åtta i morse. Familjen skulle till GD-gif och rasslade ute i lägenheten. Jag ville inte följa med, bara samma sak varje år. Man sitter bara där och stirrar. Mamma ringde för en stund sedan och då hade de bara suttit och glott ända sedan de kom dit. Gustaf har kula 11:40 och de hade fått vänta sedan invigningen. Gosse vad jag är glad att jag inte är med! Sitta och vänta i värmen, hhhu!

Somnade om och vaknade runt 11. Hade en hemsk dröm! Var i en lägenhet med mamma, pappa, Gustaf, morfar, mormor och lite andra som jag inte kände igen. Vi var typ gisslan, en massa män utan tröjor stod med vapen överallt. Vi var inne i vardagsrummet och de tröjlösa männen var inte där. Alla försökte gömma sig under sofforna, som om det skulle hjälpa! Men eftersom att jag har lite erfarenhet av sådana här drömmar (för ofta, uäh) så gömde jag mig under soffan men la samtidigt hela överkroppen bakom en fåtölj för att sedan sätta mig bakom den när de tröjlösa männen kom tillbaka... men sedan kom de inte tillbaka på ett tag så jag ställde mig upp. Sedan kom dem och då blev allt bara hemskt. Då vaknade jag. Hatar sådana här drömmar! Jag har dem ofta. Drömmer att jag är jagad, att jag är fast, att jag kan dö! Någon gång drömde jag att jag gick runt i en stad som var på en brygga bland en massa folk och en av dem hade en stor pistol.. Det var hemskt. När jag var mindre drömde jag att några var ute efter mina nallar, så jag var tvungen att gömma mig hela tiden.



Han kanske var en av de tröjlösa männen? Hähä.

/ Emelie ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0