canon är kaaanon!

Jag har nyss läst lite i min bok. Nu undrar ni vilken bok jag menar. Jo, jag menar min bok. Min egna lilla fotobok som är väldans bra. Den heter Digital fotografi, lär dig yrkesfotografernas hemligheter. Det ni! Så snart, alldeles snart, kan jag alla knepen. Först måste jag bara se till att jag fattar alla termer. Det gör jag absolut inte nu. Vi kan ta det här som exempel:

"För de flesta objektiv är det ungefär två fulla bländarsteg mindre än vidöppet (så att f-värdet blir två steg större). Som ett exempel, om du har ett objektiv med bländare f/2,8 blir den skarpaste bländaren f/5,6 och f/8 (två steg ner från 2,8)"

Är det meningen att jag ska förstå mig på detta? Svar: nej. Jag är... nyfödd. Jag förstår verkligen inte det här.

Anledningen till att jag läser är att jag ska fota Linn imorgon (om det bara kunde sluta snöa, bajsklimat) och jag vill se till att bilderna inte blir alldeles suddig när Frida ruuuusar förbi och kaaaastar sig över hindret. För att förtydliga pratar jag om en häst, inte om människan Frida som, btw, också ska följa med.

Här har vi boken. Vacker är den.

/ Emelie ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0