SÄMST EVER

Det här är den sämsta veckan någonsin. Jag kan inte ens beskriva hur dålig den är. Det är helt otroligt att en vecka kan vara så sämst.

- Tre prov. Tre!
- Vi ska ta sprutan imorgon eller på onsdag.
- Jag ska till sjukhuset på onsdag.
- På torsdag ska jag vara på sjukhuset hela dagen (hjälp!). Jag är ärligt talat ganska rädd. Det kändes helt okej där ett tag, men nu känner jag ångesten komma krypande. Jag får nästan mental kollaps när jag tänker på det, så jag ska inte tänka på det. Men det är ju oundvikligt. Jag har sådan jäkla sjukhusfobi! Det tar i alla fall bort nervositeten inför sprutan, den är ju liksom en fis i rymden jämfört med skräcken och smärtan man (jag!) upplever på sjukhuset. Okej, det kanske inte är så farligt. Men jag förstorar alltid upp det inom mig. Förra gången svimmade jag nästan för det gjorde så ont när doktorn TÖMDE MIG PÅ ALLT BLOD. WÄH.
- Det har blivit mörkt ute. Det sänker liksom min humörnivå rejält, nästan ner till depression.

Nu ska jag tycka synd om mig själv. Sedan ska jag plugga matte.



De här plåstrena är GUDAGÅVOR! De bedövar huden innan de ska sätta i flygplan (okej, weird namn) i armvecket/handen. De sticker in den med en nål och sedan sitter den kvar där. ALLTSÅ, NI FATTAR VILKEN SKRÄCK VA? I den där lilla ventilen sprutar de in vatten och så tar de blod därifrån, asläskigt. Jag fattar inte varför de behöver ha så mycket blod, förra gången kändes det som att de sög ut allt (uäh). Jag hoppas att jag inte kommer må dåligt av sprutan, det skulle bara göra allt jobbigare. Jag vill få det här gjort. 

De där plåstrena är dock alltid bad news eftersom att det innebär att jag ska genomgå hemskheter.

/ Emelie ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra blogg,och fin ,helt underbar :D

Min blogg är inte lik din,men den är bra ändå tycker jag ;) Den handlar om hur man kan förbättrar sin självkänsla och självförtroende .ja,och så handlar den om massa andra sker som tonåringar går igenom. Du kan ju kolla in den,även om den kanske inte är någonting för dig,de den ett försök;)

Den heter ialf ; http://jjuno.blogg.se

2009-11-09 @ 18:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0