νοσοκομείο

Jag är ganska säker på att ni inte fattar min grekiska överskrift. Hehe, feel the pain (inspirerad av fjortisbloggarna som överkonsumerar denna fras)!

Jag kom nyss hem från sjukhuset.

Om ni inte vet det här så opererade jag mig i tvåan. Jag hade ett blodkärl som låg fel i min urinledare, och min njure på vänster sida är för stor. Jag brukar gå på undersökningar var fjärde år för att se "genomströmningen" i urinledaren, haha. Det är därför vi åkte in till sjukhuset nu för att se så att ingenting är fel eftersom att jag har haft ont i magen/vänster sida i en vecka nu.

Min doktor Lars Skogsberg kände på min mage. Han stod upp stelt och frågade frågor. "Är du förstoppad?" Jag höll på att börja skratta, men fick bita ihop och svara "nej". Han sa att jag inte behövde göra något ultraljud (nej, det är ingenting man bara gör när man är gravid, vissa tror det, haha) men jag skulle få komma på undersökning (röntga, pumpa ut blod ur armen, få flygplan (parantes i parantesen, det var ju ovanligt, men flygplan är en liten "ventil" man får i armvecket/ovansidan av handen, med nål btw, och där sprutar de in saker och så, aaaaaaah) och så) tidigare än jag egentligen skulle. Redan om några veckor. Hjälp.

Vad förvirrande det blev med paranteserna.

När Larsan hade gått ut ur rummet och vi väntade på sköterskan mätte vi mig med mätmojängen som fanns inne i rummet. Jag var 165 cm! Jag har ffs växt 2 cm på en månad! Nu jäklar tänker jag bli lång! Jag är längre än farmor, hähähähä. När sköterskan kom fick jag ta blodtryck. Det kändes som att min arm blev platt som en pannkaka, usch vad ont det gjorde! Tog blodtryck 3 gånger och sedan fick jag ta blodprov. Ett stick i långfingret. Sedan tryckte hon ut blod, ååh vad obehagligt det var! Men det var ingenting mot för hur det känns när jag kommer in på vanliga undersökningar, då gör det verkligen skitont! Då tar de direkt från "flygplanet", från armen. Uuuuh, förra gången svimmade jag nästan. När jag såg röret med blod idag var jag på väg att svimma igen. Jag HATAR blod! HATAR, HATAR, HATAR!

Jag älskade sjuksköterskan. Hon är bäst. Hoppas jag får henne nästa gång när jag åker in också! Nu ska jag värma mat. Jag slapp ju liksom springa idag, skönt. Jag gjorde inte jätteroliga saker heller i och för sig. Om några veckor ska jag ju göra en sak som verkligen inte är rolig. Då betalar jag för att jag slapp springa. Jag hade helt ärligt hellre sprungit några km...

/ Emelie ♥

Kommentarer
Postat av: sofia

ÅHHH vad jag tycker synd om dig!!! Flygplan och sticken i fingrarna är verkligen det värsta som finns.. <33

2009-10-06 @ 18:55:55
URL: http://nossleumas.blogg.se/
Postat av: sofia

ÅHH vad jag tycker synd om dig!! Flygplan och stick i fingrarna är det verkligen värsta som finns.... <3333

2009-10-06 @ 18:57:05
URL: http://nossleumas.blogg.se/
Postat av: sofia

oj, heh. det vart visst två likadana kommentarer.. x)

2009-10-06 @ 18:57:44
URL: http://nossleumas.blogg.se/
Postat av: Louise

ugh.. blod. förresten gjirde du mig så sjukt nyfiken så.. ja, du kanske fattar om jag säger sjukhus.

2009-10-06 @ 19:32:55
URL: http://loisew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0