klåda i fingrarna

Det kliar i fingrarna efter att få blogga lite. Så nu jäklar!

Idag var jag hos doktorn. 10:55 kom kuratorn in i matteklassrummet och sa att jag skulle följa med. Ms Everlönn sa att mamma hade ringt tidigare om att jag hade fått en tid på södertull, men att hon hade glömt bort det. Tiden var klockan 11. Om 5 minuter! Panik liksom. Jag hade inte ens tid att gå upp och hämta jackan. Ms Everlönn skjutsade dit mig i ms Viklunds halvtrasiga lilla bil, och vi hann faktiskt!

Doktorn sa att jag skulle göra övningar hemma, och att jag skulle röra mer på mig så att jag inte skulle vara så stel i just det området. Han sa också att jag hade "gamnacke". Roligt att höra. Men det hade jag i alla fall, och han visade hur man kunde sitta vid datorn på ett bättre sätt utan att sitta så kutryggigt (jag sitter helt rakt nu, duktigt) och så lärde han mig några övningar som jag skulle göra med ryggen för att inte vara så stel. Och så måste jag alltså börja träna. Jag som är osportig rakt igenom, vad ska jag göra?

Sedan fick jag gå tillbaka till skolan, utan jacka. Men det fungerade det också.

Jag ska förresten sluta på IGCSE tror jag. Det är tråkigt och för svårt för mig, det är inte min grej. Så nu har jag bestämt mig. Jag ska fråga om jag kan få studyhall, det skulle vara helt fantastiskt att få tillbaka den där timmen med plugg på skoltid.

Okej, nu ska jag nog försöka göra de där övningarna. Adjö.

/ Emelie ♥

Kommentarer
Postat av: Ante

Jag har också funderat på att sluta, men inte bestämt mig än. Iallafall kommer vi sakna dig om du lämnar oss :P

2009-09-21 @ 20:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0