positiva tankar

Jag åker hem imorgon. Jag vill inte! Jag vill inte alls. Jag vill vara kvar här, solen skiner varje dag. I två hela veckor har det varit varmt och soligt, varenda liten dag. Och nu ska jag hem till Sverige. Det innebär att jag måste börja ha vantar igen. Och jacka. Man kan ju liksom inte glida runt i bikini och shorts hemma, nej nej nej, det blir mössa och vantar istället. Kräks.

+ med att komma hem...

+ Jag får sova med riktigt täcke i en bekväm säng.
Det gör man inte här. Här har man ett tunt lakan och ovanpå det har man en filt. Jag har gett upp det där med lakanet, det bara knölar till sig och är ivägen. Jag har BARA filten. Inte skönt. Jag har i alla fall den skönaste madrassen, de andra sover på tegelstensliknande madrasser. Mindre skönt.

+ Träffa alla igen. Jag saknar tjejorna.

+ Spela sims... det är ett sjukt beroende jag har. Jag fick abstinens för några dagar sedan, det har bara växt. Jag har problem.

- med att komma hem...

- Det kommer vara kallt, snöigt och rent förjävligt. Uuuuusch! Jag dör x2000!

- Jag måste ha varma kläder. Drygt.

- SKOLA. AAAH. BORT!

- Vi har ingen pool hemma. Jäkligt tråkigt. Jag ska be mamma och pappa att skaffa en till vår balkong. Det vore något det.


Fler cons än pros. Mamma och pappa snackar om att hyra hus någonstans utomlands i sommar. Några veckor. Åååååh, vad skönt det vore! Svensk sommar är ju bara skit ändå, det har inte varit en solig sommar på flera år.

/ Emelie ♥

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ska nog inte säga att det är -22 grader ute nu, för då blir du väl ännu mera deprimerad! :)<3

2010-01-05 @ 19:42:13
URL: http://nossleumas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0