sånt som är intressant


Åt vilken håll snurrar tjejen för dig? Den snurrar olika beroende på vilken hjärnhalva vi använder mest. Om den snurrar som åt samma håll som klockan så använder du höger hjärnhalva mest. Om den snurrar åt andra hållet använder du vänster hjärnhalva mest.

Funktioner som hör till vänstra hjärnhalvan:
använder logik
detaljorienterad
fakta styr
ord och språk
nutid och dåtid
matematik och vetenskap
kunskap
ordning, mönster
definitioner
verklighetsbaserad
strategisk
praktisk
trygghet


Funktioner som hör till högra hjärnhalvan:
känsloorienterad
helhetsorienterad
fantasi
symboler och bilder
nutid och framtid
filosofi och religion
mening
tror
uppskattar
spatial perception
risk

kreativitet

 

För mig snurrar den som klockan och det betyder tydligen att jag använder högra hjärnhalvan mest. Vilket stämmer rätt bra eftersom att jag ALDRIG kan tänka logiskt. Däremot har jag en del fantasi. Ibland. Hehe.

 

Dock kunde jag få den att byta håll igår när jag såg den. Den började snurra motsols. Vet inte vad det betyder. Men den snurrar som klockan om jag inte anstränger mig väldigt mycket för att vända på den.


Kommentarer
Postat av: Elin

hahah jag kan bestämma åt vilket håll jag vill att den ska snurra ;)

2011-02-15 @ 14:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0