frihet imorgon!

Suck, idag är jag trött [som vanligt]. Imorgon kommer iaf min räddning, är ledig! Ska ha utvecklingssamtal imorgon också, får höra samma sak varenda gång.

- "Det här ser ju väldigt bra ut, det är väl inga problem för dig i något ämne?"
- "Nej."
- "Okej. Nästan alla har skrivit att du är en ganska tyst elev." 
- "Mjoo..."
- "Varför är det så då? Är det något speciellt eller...?"
- "Nä, jag vet inte. Jag har alltid varit ganska tyst, så det är inget nytt."
- "Okej. Men du kanske kunde prova
att räcka upp handen mer?"
- "Mm."
- "Bra, då säger vi så! Jag skriver ner det här under målen.... försök räcka upp handen mer. Bra!"
- "Jaa..."

Har alltid fått höra samma sak, varje år sedan ettan. Ärligt talat så vet jag inte varför jag nästan aldrig räcker upp handen, det händer väldigt sällan att jag gör det. Blyghet? Osäkerhet? Jag vet inte. Kanske båda två? Jag vet att det är många som får höra samma sak, och efter varje utvecklingssamtal så känner man sig lite... lite misslyckad. Man tänker att allt skulle lösa sig bara man vågade räcka upp handen lite mer. Är det någon som känner samma sak?

Ska kanske till Stockholm i helgen! Ser jag mycket fram emot. Pappa måste bara prata med sin chef som kan fixa ett hotellrum till vår familj. Om vi skulle åka dit så skulle vi gå på Tom Tits, det tycker jag är kul. Haha, kanske låter barnsligt, men jag var där någon gång när jag var lite yngre och tyckte det var väldigt kul! Gillar såna där experimentgrejor.

JEEZUZ! Pratade nyss med mamma och vi ska kolla på ett radhus på söder som är skitfint och det har tre våningar! Plejset är hur stort som helst! Fem sovrum, typ två vardagsrum, vetesjutton hur många badrum och så resten av rummen man behöver. Asså, fatta stort!! Vi är bara fyra personer i vår lilla familj och fem sovrum blir mkt! Ett till mami och papi, ett till mig och ett till Gustaf! Hur fan ska man kunna välja vilket rum man vill ha!? Det blir två sovrum över och... tre våningar! Det är ju helt sjukt! Pappa var tydligen jättepositiv om det här huset, vilket är mkt ovanligt. Han hade till och med snackat med farmor om det och varit positiv! Det kostar typ 2 miljoner och så, men det är ingen hyra så det är ju rätt så billigt ändå! Gud vad glad jag blev nu! Jag kommer fan gå vilse i huset och gå in genom fel dörr på väg till mitt rum. En sak är i alla fall säker - jag vill inte ha mitt rum på tredje våningen, tänk vad drygt att gå uppför två trappor varenda gång man vill in till sitt rum!

Kommentarer
Postat av: SOFIA

YEY! Va coolt! <3 :)

2008-11-05 @ 20:52:20
URL: http://nossleumas.blogg.se/
Postat av: Anonym

trkigt med samma sak, men kul med lägenheten :D <333

2008-11-06 @ 18:27:10
URL: http://linnnm.blogg.se/
Postat av: loisew

men gud vad kul! klart att ni ska fixa hus, ta högst upp - då får du ju värsta benmusklerna! :D

2008-11-07 @ 21:03:54
URL: http://loisew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0