today

Idag gjorde vi om vår svenskapresentation. Det första hon sa efteråt var: "klockrent!" Haha! Från "vad i h-e hände?" till "klockrent!" bara sådär. Det var ju skönt.

Vi fick tillbaka gympaprovet också. G var 26. Gissa hur många poäng jag hade. 26!!! Jag trodde ärligt talat att jag skulle faila, men så klarade jag mig precis!

Jag tappade bort mina nycklar idag också! Imorse låste jag upp cykeln, cyklade till skolan med Linn, och när jag kom fram var nycklarna borta. Ingenstans. Jag fick panik och började genast planera hur jag skulle berätta det för mamma och pappa. Större delen av SO-lektionen gick faktiskt åt till planering av erkännandet. Jag tror jag var rädd att de skulle säga att jag är slarvig (vilket jag vet att jag är) för 10000:e gången, haha, och det är ju inte så farligt ändå. Jag sitter bredvid Ulrika på SO:n och hon är lika smart som Einstein. Hon kom på att nycklarna kanske satt kvar i nyckellåset. Vi hade gympa precis efter så på vägen till Korpen tog jag en titt på cykellåset, och jorå, DÄR SATT NYCKLARNA! Puh alltså. Det hade blivit jobbigt om någon kriminell inbrottstjuv... vänta. Finns det inbrottstjuvar som inte är kriminella? Hur tänkte jag där?

I alla fall så hade det blivit jobbigt om NÅGON inbrottstjuv hade hittat dem och bestämt sig för att länsa vår lägenhet på grejer. Ni vet, vårt kassaskåp fyllt med diamanter hade ju kunnat råka illa ut! Eller okej. Vi har inget kassaskåp fyllt med diamanter. Vi har inte ens ett tomt kassaskåp. Vi har bara en klädkammare fylld med kläder och skräp.

Vilket babbel alltså. Några sista visa ord:
Nu-ska-jag-plugga.

Jag ser väldigt blond ut på den där bilden, slingorna syns. Ville visa den här bilden för att ha en anledning att berätta att jag funderar på att slinga håret mörkare nästa gång jag klipper mig, hehe. Om mamma har råd det vill säga. Annars får jag göra det nästa gång ändå eller betala själv. Hm.

/ Emelie ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0