e

 
Jag sitter i min sittpuff med ett babianarsle i ansiktet. Eftersom vi är tillbaka på -20 grader här i Gävlefanhelvetet så är mina läppar helt torra och redo att ramla av vilken sekund som helst. Självklart har jag dessutom TAPPAT BORT mitt lypsyl och har därför lånat mammas läppglans som smakar vattenmelon. Jag hatar att ha läppglans för håret fastnar i det och läpparna är kladdiga och jag bara ugh.
 
Jag är uppenbarligen döende här. Sörj mig.
 
Det är en dålig läppdag, men min hjärna är på topp. Idag funderade jag på vad den engelska motsvarigheten till "hen" skulle vara. Jag kom fram till att det skulle bli "e". Let's make it happen.

Jag gillar hen. Det är ett bra ord att använda. Inte istället för han och hon utan mer när man inte vet om en person är tjej eller kille. Och då menar jag inte som alla de gångerna då jag har varit en hemsk person och tänkt "är det där en tjej eller en kille" om människor på stan, utan mer typ om man ska få barn och inte vet vilket kön det är än. Bara som ett exempel. Mycket bra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0