jag behöver jullov

Jag har religionsprov imorgon och RÅKADE vänta tills nu med att plugga till det. Det finns så många roligare saker jag skulle kunna göra med min tid än att lära mig en buddhists moralregler ärligt talat, och så många saker jag skulle kunna lära mig som är viktigare för mig att kunna. Jag skulle vilja att någon lär mig hur man betalar räkningar. Eller hur man tvättar. Eller hur man gör när man ska på jobbintervju. Jag tror inte att jag behöver veta exakt vilka de fyra ädla sanningarna är. Jag behöver dem inte i mitt liv, men tack ändå läroplanen.
 
Något jag har märkt är att Buddhismen är lite som religionernas Cosmopolitan. Med sin åttafaldiga väg och fyra ädla sanningar. Jag ser rubrikerna på framsidan: 8 STEG TILL ETT PERFEKT LIV. I boken finns det till och med en guide till hur man mediterar och det står "mästaren finns i dig själv". Jaha. Tack Cosmopolibuddha. Ska nu sätta mig med benen i kors på min yogamatta och finna min inre mästare, men först ska jag äta frukostflingor och gå ut och jogga.
 
Jag är hemskt ledsen om någon som läser det här är buddhist och offended men jag är trött och jag har ingen lust att göra det här och ärligt talat så är religion så himla konstigt och jag är så less efter att ha läst detta på högstadiet också. DET TAR ALDRIG SLUT.
 
 
Hittade en närbild på Buddhas ansikte. Han är ungefär lika amused som jag är just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0