pluggtankar

Jag sitter och pluggar hinduism, vilket jag har gjort säkert 10 gånger förut. Varför fungerar skolsystemet så att man repeterar samma saker 100 gånger? Räckte det inte med att jag pluggade in det i skallen på lågstadiet, mellanstadiet och högstadiet?
 
I alla fall så är hinduism så flummigt, jag vet inte ens vad det är jag läser om. I boken står det att atman är "det eviga i människan, kopplas till både lungorna och hjärtat, dvs det representerar både det andliga och det fysiska." VAD BETYDER DET???? Jag har fått förklaringen men jag vet fortfarande inte vad det är för något. Jag tänker bara på tarmarna när jag läser "det eviga i människan" för jag har hört att de är ganska långa.
 
Dessutom är hinduismen lite som en dokusåpa gone wrong. Gudarna blir ihop, har multipla personligheter, dansar sönder världen, hugger av huvudet på varandra och sätter dit djurhuvuden istället osv. Det känns mer som att läsa om en urspårad fest än att lära sig om en religion, helt ärligt talat. Men jag klagar inte. Det här är roligare att läsa om än typ... de tre vise männen. Även om de är ganska sexiga.
 
 
Party rock is in the hooooouse tonight.

Kommentarer
Postat av: matto

jag tycker det märks att du inte varit på någon fest förut (??) för så vitt jag vet så brukar man inte gå runt och hugga av varandras huvuden på fester :PXD

2012-10-17 @ 00:41:43
URL: http://mbln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0