i wont rest until i've complained about everything

Imorgon åker alla i min klass till Stockholm och jag får inte följa med. BARA JAG. Ne okej, jag och några till. Bara för att vi har ett filmuppdrag i Gävle imorgon som är exakt samma som vi gjorde den här tiden förra året och åh vad orättvist det är. Vi fick biobiljetter för det i alla fall så jag är inte bitter. Vem försöker jag lura, klart jag är bitter. Jag tänker se en jättebra film för den biljetten. Jag vet inte vilken ännu, men någon som är värd mer än en resa till Stockholm. Jag tänker gå till SF och kräva 3D-glasögon med diamantbågar, popcornhink i äkta guld och champagne med det.
 
Nästa vecka ska vår klass på vandring. Vi ska vandra flera mil och det känns inte riktigt som min grej. Har väldigt svårt för det här med att kissa i skogen osv. Det är såna här gånger man önskar att man var kille, bara att ta ut den och köra liksom. Fast det kan ju bli kul att vandra, även om jag aldrig har gjort nåt liknande förut. Det blir ett äventyr med mossa i öronen och regnvatten i skorna. Fast det är just det här med att kissa i skogen. Det skulle kunna vara nog för mig att låta bli att följa med bara för jag är så pass löjligt bekväm av mig. Om jag följer med så måste jag köpa nya skor. Och gummistövlar. Och en bra jacka. Och en sovsäck. Alla saker som man inte äger när man inte är outdoorsy. Saker som jag bara kommer använda en gång. Dedication.
 
 
Bild från tidigare idag då jag var arg för att det regnade på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0