isprinsessor

 I torsdags var vi isprinsessor för en dag. Vi tog tåget till en isrink och hyrde skridskor. Jag hade inte åkt skridskor sedan jag tvingades till det på gymnastiklektionerna i gymnasiet. Hatade alltid att åka skridskor i skolan (hatade väl egentligen gymnastik i allmänhet), mest för att läraren ibland tvingade oss att hålla varandra i handen och åka snabbt vilket resulterade i att jag ramlade och fick blåmärken överallt. Att åka skridskor utan en hurtig gymnastiklärare i en rink full av andra människor som inte heller är särskilt bra på att åka skridskor visade sig vara väldigt roligt. Och farligt. Såg flera som ramlade och låg kvar på isen tills hjälp kom hahaha LOSERS. Närå. Fast jo. Själv ramlade jag nästan två gånger men lyckades hålla mig kvar på benen tack vare att jag tog tag i sargen som en bambi på hal is.
 
Tänkte också på hur sjukt det är med skridskor egentligen. Vi åker runt på is med skor som har vassa skenor? Hur dumma är vi på en skala? Varför finner vi nöje i något så sjukt? Vem satte knivar på sina skor och tänkte "jag tänker glida runt på en is med de här". Sedan gjorde någon det dessutom till en sport där folk kastar runt varandra i luften och ingen ifrågasätter det. Ingen stannar upp och tänker "vad håller vi på med egentligen?" Inga andra djur har lika dumma idéer som oss, det finns en anledning till att älgar inte åker skridskor. De förstår sina egna gränser. Det är inte meningen att älgarna ska glida runt på isen. Jag tror att älgarna är smartare än oss.
 
´
 
Jag åt också väldigt goda pommes frites där i ishallen. Skåda deras gyllene uppenbarelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0