kamera i julklapp!

Shit vad glad jag blev! Helt chockad. Trodde aldrig att jag skulle få en ny kamera efter att pajat två andra. Jag blev minst sagt förvånad när det fanns en låda med en bild på en kamera i paketet. Men lycklig!

Alla som skulle komma kom vid två och då fikade vi lite och sen kollade vi på kalle anka. Efteråt blev det julmat! Shit vad mycket mat det var! Sen spelade Gustaf Zoo Tycoon (ett datorspel där man bygger ett eget zoo) och då satte han ut en himla massa elefantliknande djur som gick runt och blev sjuka och låg och kved i hörn. Det var riktigt kul. Tilde visade upp sitt tjusiga tamagochi som sov hela tiden, och det var hon djupt bekymrad över. Sedan spelade vi lite Wii, Gustaf slog mig i bowling, men han måste ha haft nån slags turdag. Han fick typ sex strikar! Jag fick i alla fall fyra strikar, tre på raken på slutet! Proffsigt eller?

Sedan blev det julklappsutdelning. Det var skoj. Jag var med de små trollbarnen i Gustafs rum och så hörde jag hur någon gick ut i trappuppgången. Sedan plingade det på dörren. Jag såg genom det där kikhålet och där stod en galen varelse med vitt skägg och tomteluva. Varelsen började öppna och stänga brevinkastet som en tok och ringde på dörren. Jag öppnade och där stod en väldigt lång tomte. Han fick en kram och så kom han in. Varelsen liknade konstigt nog morfar på många sätt och vis. Han hade bandage på handen precis som morfar. Han hade likadana skor som honom. Rösten var väldigt lik också. Och han var mycket intresserad av morfars juklappar. Morfar var som vanligt ute och köpte tidningen som han alltid gör under julklappsutdelningen. Lustigt det där, att han alltid lyckas pricka in just då tomten kommer. Men han kom sedan och fick sina klappar. Jag hade köpt stenar till honom. Kul va? Det som var skoj med dem var att man kunde äta dom! Precis som mat! Han fick också en skiva av BAO av mig. Vem vill inte ha mig som barnbarn va?
Jag fick en hel massa saker, vissa julklappar var så små att jag höll på att tappa bort dem innan jag ens hade rivit sönder papperet.
Engstrandarna ska sova här i natt. Gustaf får komma och besöka mig på hotell Emelie så länge. Det blir nog bra, det är ett femstjärningt hotell, så ni behöver inte oroa er över hans hälsa.
Julafton var kul, särskilt det där med kameran. En annan sak som var kul var att Wilma fick en massa julklappar också! Hon fick en mus som man kan hänga upp i en dörröppning så hon kan leka med den! Hon ser så rolig ut när hon studsar runt efter den där grejen i dörren! Hon fick något slags godis med lammsmak av mig, en smak som jag aldrig någonsin skulle välja om jag skulle köpa smågodis. Hon fick också tre burkar gourmé-mat av mormor och morfar. Nu ska jag försöka sysselsätta mig med något. Vi ses!





/ Kramar och godig juuuuuuuul från Emelie!

Kommentarer
Postat av: Fatma

Den filmen har jag sett.. så sorglig! :(

2008-12-25 @ 13:54:26
URL: http://fatmas.blogg.se/
Postat av: loisew

nu är det ju såhär, jag vet ju vad BAO står för. Lite pansionär-varning där men det är coolt.. okej, here we go: Benny Anderson(S) Orkester! :)

2008-12-27 @ 16:00:14
URL: http://loisew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0