hemma igen

Hallo!
Idag kom vi hem från Stockholm. Ganska trist, men ändå skönt att vara hemma! Ska ladda upp lite bilder, och det kommer att stå en text till varje bild. Jag kommer att bli väldigt imponerad om du orkar kolla på allt för det är mycket! Men det är ganska roliga bilder i alla fall, så det är värt det... hoppas jag. :)


Fredag:


  

Vi kom fram till hotellet senare än vi hade tänkt oss. Gustaf och jag hade ett eget hotellrum med en dörr in till mammas och pappas rum. När vi kom fram så tittade jag, mamma och pappa på idol i mammas och pappas rum och Gustaf kollade på Stargate Atlantis (fråga mig inte vad det är för något) i vårt rum. Lite senare skulle vi sova. Enda problemet var att jag inte kunde. Jag försökte somna, men det gick inte. Klockan blev 23:30, 00:00, 00:30, 1:00, men jag kunde inte sova! Till slut somnade jag i alla fall, men det hann bli väldigt sent.








Lördag:




Så blev det lördag och vi skulle åka till Tom Tits (hehe, så fort man säger det så säger Gustaf "Toms tuttar"). Här står mamma och pappa fint och väntar på tåget eller vad man säger... vi skulle först ta tunnelbanan till T-centralen och därifrån skulle vi åka pendeltåg till Södertälje.




På ett hotell i Solna bodde vi .




När vi kom fram till T-centralen blev Gustaf lite törstig.




Här funderar han på vilken slags dricka han ska ta. :)




Det blev helt vanligt vatten... festligt va?




Här är mamma på pendeltåget. :)




Här är även min pappa på pendeltåget. Ingen i familjen var särskilt glad över mitt fotande så jag fick helt enkelt ta foton på annat intressant som...




...den här t.ex. Fråga mig inte varför den hänger där, och fråga mig inte vad för nåt som är i den... men jag kan säga att när jag upptäckte den så höll jag på att spy.




Eftersom att jag fotade de andra så mkt så var ju mamma tvungen att få ta en bild på mig. Jag vet att jag är ful, men vattenflaskan ser ju rätt så snygg ut, tycker ni inte?




Efter ett långt äventyr på pendeltåget, så var vi framme. Det här är en rökgrej, det kom någon slags rök ur det där hålet, och tryckte man som Gustaf gör på bilden så sköt den upp rökringar mot taket. I taket satt en massa pappersremsor som man skulle få att fladdra med den här grejen. Det var kanske inte det roligaste experimentet i hela byggnaden, men den kom med här ändå.




Den här bilden är helt obegriplig, jag vet! Men på riktigt var det riktigt coolt. Man stack in handen i den här "kupolen" och så speglades det så att det såg ut som att man skakade hand med sig själv!




Stunta i att jag ser cp ut på den här bilden. Det här rummet hade några konstiga lampor som gjorde att allt såg svartvitt ut. På bilden ser allt gult ut, men på riktigt så såg man svartvit ut! Jag blev helt chockad när jag gick in dit och när jag såg mig i spegeln därinne så hade jag blå läppar... scary.




Så var det dags för lunch. På den här bilden ser det bara ut som att någon har spytt på en tallrik, men det var buffé och jag var precis klar. Det ser skitäckligt ut, men det var gott!




Här har vi bilder från ett rum som var värsta coolt! Man var därinne och man syntes på skärmen som... mja, såhär på bilderna. Det var jättehäftigt! Svårt att beskriva såhär, men ni kanske fattar ändå.




Tillåtet att skratta. Dom här smågrejerna satt man på och så drog man handtagen fram och tillbaka så att man åkte framåt, det tyckte jag nästan var det roligaste på hela dagen. Skulle nästan vilja ha en sån där och åka till skolan med den, visst jag skulle bli mobbad, men det skulle vara värt det... not.




Den här "rutschkanan" eller vad man ska kalla den gick utanför huset och såg skitläskig ut, men när man åkte den så var den inte så farlig som den såg ut. Jag tog bilden på Gustaf när han kom ut istället för den på mig eftersom att jag såg... konstig ut.




Så blev det dags att sätta sig på pendeltåget för att åka in till Stockholm igen då. Om du tittar långt ner på bilden så ser du en ny vattenflaska uppenbara sig...




När vi kom in i Stockholm igen så gick vi först till bion på Sergels torg och kollade om det gick några bra filmer. Det gjorde det inte, så vi sket i att gå på bio som vi hade tänkt att göra från början. Vi gick till Pizzahut istället. Jag och mamma delade på en otroligt god kebabpizza, Pizzahut gör dom bästa pizzorna i hela världen!




Vi åt upp allt.




Utanför Pizzahut hittade vi tre av tjejerna från Sex and the city, och de ställde upp på en bild. :)




Sedan tog vi rulltrappan hem till Solna igen. Nejdå, vi tog tunnelbanan.




Och för er som känner till ishistorian (läs tidigare inlägg) så ska jag informera om att jag nu har fått min is ur ismaskinen! Visst är jag duktig? Den här gången bodde vi i alla fall på våningen där ismaskinen fanns, så jag behövde inte bli förvirrad.


Söndag:




Nästa dag skulle vi åka hem till Gävle igen. På vägen stannade vi vid Arlanda stad och shoppade lite. Eller rättare sagt jag shoppade lite. Pappa och Gustaf satt på en bänk hela tiden (det största de gjorde på köpcentret var att gå på toaletten) och mamma gick med mig i affärer, men hon var inte på shoppinghumör. Jag köpte ett par svarta vinterskor som jag verkligen gillade, en rosa t-shirt, en lila stickad kortärmad tröja, en randig tröja som gick ner på låren och en helt vanlig vit tröja, Lägger kanske ut några bilder på fynden imorgon. Sedan stannade vi hos farmor och farfar och åt mat och fikade. På bilden är mitt glas med svart vinbärs-saft. :)




Wow, tänk att du orkade kolla på allt! Jag är imponerad! Tack så mkt för att du tittade på alla mina bilder. Fast du kanske fuskade och hoppade över en massa bilder? Puss och kram!
/ Emelie

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahha, dom dära cyklarna du åkte på såg ju för roliga ut.. kommer ihåg att jag och alexander åkte också på dom. XD Självklart krokade jag med ett mindre barn men annars gick det bra!! :'D finfina bilder , vi saknade dig också idag i skolan.. mår du bättre nu? :P <3 Kramis

2008-11-10 @ 17:05:59
URL: http://nossleumas.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahah, roliga bilder, :D<33

2008-11-12 @ 17:46:45
URL: http://linnnm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0