bred hatt

Första dagen med skola idag. Härligt? Nej.

Läsförståelseprov i engelska som jag verkligen inte hade en aning om att det skulle komma. Det var svårt! Men det gick rätt bra. Gick nyss in på schoolsoft och tittade vad jag hade fått på SO-förhöret om ryska revolutionen. G baby! Hade man G på 3/4 läxförhör skulle man få G på provet också (I think?), och jag har G på 3/4! Ja!

På bilden hämtade jag och Malin lite plastfolie i hemkunskapen för att vi ska göra något onödigt skit och måste plasta in bollar. När Malin skulle lämna tillbaka det så skulle jag följa med. Malin gick ut och jag reste mig upp. "NO NO NO!" hör man från bildläraren. Hon mumlade (hon mumlar alltid tycker jag, hon måste lära sig att prata ordentligt) att hon inte var 6 år, utan kunde gå ensam. Shit, vad rädd jag blev! Trodde något hade hänt först när hon gapade så, men sedan insåg jag att hon pratade med mig. Vill ha en annan bildlärare, I don't like her. Hon verkar alltid besvärad om man behöver hjälp. Skulle gärna ta tillbaka tanten som knaprar tabletter och är torr i munnen om jag slipper henne.

Riktigt soligt och skönt ute, mamma satt uppe på balkongen när jag kom hem, och hon gjorde ett ljud när jag kom hem och jag funderade vad sjutton det var för något. Sedan såg jag hennes huvud sticka ut från balkongen, höhö. Gick upp till henne och lilla katten Wilma gick också ut på balkongen. Hon ville hoppa över till grannarnas balkong, men det fick hon inte. Hon har inget som helst konsekvenstänkande.

Igår när jag duschade insåg jag att vattnet inte försvann från golvet. När jag tittade ut på golvet var det en massa vatten överallt. Aaaah! Stopp i avloppet! Vatten i hela badrummet! Jobbigt! Mamma öste bort vattnet från golvet och idag kom någon gubbe och fixade det. Det har också varit folk och tittat på vår lägenhet idag. Utlänningar tydligen, inte så konstigt, bor många sådana här. (hehe, var tvungen att skriva till här... såhär i efterhand låter det där hemskt fel. rasistiskt liksom... seriöst, verkligen ingenting ont om invandrare, påpekade bara att det bodde många som inte har svenskt ursprung på vår gata, vilket är fine! men det är inte fine när de har bjudit in hela sin bekantskapskrets och stampar på vårt tak... våra grannar alltså, inte alla) Ovanför oss också. Det är de som är så högljudda och dryga ibland. Förrut var de jobbiga varje dag, men nu är det lugnare eftersom att mamma klagade. 

                                                                                                             

/ Emelie ♥


Kommentarer
Postat av: bell

jo ja vet men vi hade hur kul som helst i skolan idag .. :) ..

2009-04-14 @ 17:09:24
URL: http://bellyy.blogg.se/
Postat av: bell

jo ja vet men vi hade hur kul som helst i skolan idag .. :) ..

2009-04-14 @ 17:09:29
URL: http://bellyy.blogg.se/
Postat av: Louise

önska INTE tillbaka Ms.Freeman, det man önskar kan slå in. Hemska tanke, dock är jag inte heller så fest vid vår nuvarande bildlärarinna heller...

2009-04-14 @ 18:16:17
URL: http://loisew.blogg.se/
Postat av: Mamma

Bra Dillen! Det är de enskilda människornas handlingar som räknas och inte deras etniska ursprung!

2009-04-14 @ 21:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0