wizzoh

Jag kan inte fatta att jag glömde bort att vi hade spanskaglosor till idag. Så otroligt klantigt. I och för sig var det inte så konstigt eftersom att mitt huvud snurrade hela dagen av alla läxor och annat skit. Det snurrar fortfarande och jag känner mig mer förvirrad än någonsin förr, vilket är konstigt för jag är nästan alltid förvirrad. Men nu är jag så förvirrad att det faktiskt påverkar mitt minne! Jag har märkt att jag har glömt väldigt mycket de senaste dagarna. Pluggade i alla fall så mycket jag kunde under dagen, men jag kommer ju inte få så bra som jag brukar.

Vi hade något slags NO-prov idag också. Eller quiz, men det var som ett prov. Jag var bara på en lektion medan vi höll på med det kapitlet. Det gick väl okej. Efter provet skulle vår Harris nya "assistent" ha oss. Hon är... hm. Svårt att sätta ord på henne. Men vi kan säga att hon är konstig. Och dryg. Och hon tror att hon är från England. Och så är hon ganska gammal. Och idag hade hon byxorna alldeles för högt upp. Hon skulle förklara vad en magnet är för något. Julia frågade saker på svenska och hon envisades med att prata på engelska. Julia fortsatte fråga på svenska och då sa den här tanten att hon skulle ignorera Julia. Det blev lite tjafs och den här tanten som heter ms Vapel eller något sprang ut ur klassrummet. Alla skrattade lite och prata. Hon kom inte tillbaka, men mr Harris kom och försökte lösa "problemen".

Det var fegt gjort av den där... ms vad-hon-nu-heter. Man kan ju inte bara rusa ut!? Som lärare. Hur ska hon någonsin kunna undervisa oss igen? Hon vann ju inte direkt någon respekt på att springa iväg så fort det blev tjafs. Samtidigt var det ju rätt dåligt av klassen att käfta emot också, men hon är lärare och borde kunna få någon slags respekt i alla fall.

Det var ladies & gentlemen day idag på vår skola. Det var ingen stor grej... en kvart i gympasalen där man fick äta en tallrik med en udda blandning av snacks, dricka ett halvt glas sockerdricka och se på några elever som dansade squaredance. Och alla hade klätt upp sig. Och en kille vann pris för sin klädsel. Alla utom några få i vår klass hade klätt upp sig, det var kul att se!



/ Emelie ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: tack! han heter pirelli :) min katt asså.

fin bild btw =)

2009-04-22 @ 18:23:04
Postat av: Liene

sv: men all ahar sin kladsmak och kanske den orkesterjackan inte var lika snygg heller:P

2009-04-22 @ 20:21:56
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0