melodifestivalen 2009

Men herregud, hur tänker svenskarna? Emilia var ju solklar finalist och Alcazar med i och för sig. Men den där Tick Tock och Snälla, Snälla... oh my holy god! Hur kunde de gå till andra omgången? Caroline af Ugglas fick ju till och med internationella juryns röst! Nej, skärpning. Och hur kunde INTE Marie Serneholt ens få komma till andra chansen? Dåligt, dåligt.

Scotts var otroligt hurtiga och glada, inte min stil alls. Och den där Jonathan var också sådär glad så att det blir deprimerande. Men de var okej ändå. Shirley Clamp var en stor besvikelse. Låten lät som en dålig kopia av hennes tidigare powerballader. Men den låten var ju ändå bättre än Snälla, Snälla. Caroline af Ugglas är väl en rätt skön människa ändå, men den där låten... nej.

Hur tänkte producenterna när de som underhållning satte in en gubbe sittandes på en pall tillsammans med en kille med fiol? Byta ut Björn Gustafsson de där två? Uääääh. Det är ju så att man vill gråta. Och så har de bytt ut Kristian Luuk mot Petra Mede. Hon snackar så fort så att jag inte hör vad hon säger! Men hon är ju rolig även fast hon hela tiden står med ansiktet riktat upp mot taket när hon pratar. Men hon var helt okej även fast hon inte var Kristian Luuk!

Äh, jag ska inte klaga på allt! Det var riktigt kul att titta på, och för er som undrar så vann jag inte vadslagningen idag. Pappa vann med tre rätt, mamma och jag kom på andra plats med två rätt och Gustaf kom sist med ett rätt. Pappa fick alltså tillbaka pengarna.

Slutsats:
Melodifestivalen 2008 var succé, melodifestivalen 2009... inte lika stor succé. Men ändå ett underhållande program!




Nya Björn Gustafsson?





Detta är vad man kallar inlevelse.

/ Emelie ♥

Kommentarer
Postat av: Gull-Britt

Här ska du få en farmors/mormors kommenrarer.

Tycker helt klart att Emilias låt var en vinnare, Carolina Ugglas har ju en fräck, lite ovanlig röst, trodde först det var ett skämt, men efter alla snäla.snälla, så tog den sig, den blev riktigt bra, jag är glad att hon blev juryns val..

Vill du blogga med en farmor om livet och alla frågor som uppstår, så välkommen till min blogg, alla, unga som gamla.

Kram på er Farmor Gull-Britt

2009-02-08 @ 09:04:43
URL: http://gullabrittasarkiv.blogg.se/
Postat av: anonym gustavbeundrare

din fantasika bror gustav borde ha vunnit tävlingen ni hade.Han är så snygg, sexig och smart! PS.(är han ledig?)

2009-02-08 @ 14:10:41
Postat av: mormor

Jag håller med dig att det inte var bra.DE som vann var helt okey.Men vi saknade Luuk och Björn.Tyckte att röstningen var rörig.Frågar mig hur kan den där gubben som sjöng vara populär.

2009-02-09 @ 12:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0