sluta

Grannarna håller på att driva mig till vansinne. I trappuppgången luktar det rök som i en cigaretts rövhål. I "killen med matkortongerna på köksbordet"s lägenhet är det typ dimmigt nu för han röker så mycket därinne och så har han balkongdörren stängd numera, så det luktar som att en liten tomte sitter under trappen och röker hasch dygnet runt. Det låter väl mysigt?

Jag älskar vår lägenhet, men den dagen vi flyttar härifrån så bara MÅSTE jag vara elak på något sätt mot dem... ge dem en tankeställare. Typ lägga en lapp i allas brevlåda där det står: "Tack för tre lärorika år... det var intressant att få uppleva hur det är att bo inuti en skorsten".

Idag var jag, mamma och Gustaf i Valbo och köpte badkläder till Egypten. Snart är det bara en månad kvar, då slipper man poopgrannarna i en hel vecka! Härligt!

Men i alla fall så var vi i Valbo. Jag hittade två bikinisar och Gustaf hittade ett par heta badbrallor. Innan vi åkte till Valbo så stannade vi på McDonald's, ingen höjdare. Hade inte ätit McDonald's på typ tre månader, Max är ju ungefär hundra gånger godare! Sedan fikade vi på Madame i Valbo. Myspys.

Vi åkte in till Valbo Köpstad och gick in och tittade lite på Mio. Det var allt bra deprimerande måste jag säga. Man inser hur hopplöst dåligt inrett ens rum är, och nu har jag bestämt mig för att möblera om den här veckan. Det som är irriterande är att man då måste ta ner tavlorna och skruva upp dem på andra ställen, och då blir det fula hål i tapeten. En annan sak som är irriterande är att mina tavlor, tapeter och möbler är så fruktansvärt fula att jag undrar vad fan jag tänkte när jag köpte dem. Önskar att jag kunde blunda. Sedan när jag öppnar ögonen så är det helt perfekt inrett i mitt rum och helt välstädat. Och så skulle alla sakerna flyga tillbaka till sin plats när jag har använt dem, och mina kläder skulle hänga fint i garderoben för att sedan på något magiskt sätt förvandlas till snygga kläder. Så skulle jag vilja ha det. Plus en bubbelpool och ett kassaskåp med Max-mat.



Vi sitter och glor på sköldpaddorna på djurmagasinet och Gustaf är söt.
Fråga inte ens vad som pågår med min mun, den ser inte sådär
konstigt plutig ut i vanliga fall...


En stackars instängd sköldpadda.


Salamandrar.


Gustafs vattenbyxor.


De slarvade med min choklad så att det rann över... snyft. Ska jag skicka
in en insändare om det kanske?


Gustaf köpte skor och han var så stolt över dem att han lät dem vara
framför honom på fotot. (Lägg märke till flickan med de heta rutiga
brallorna och den andra med multicolor-overall i bakgrunden)


Hehe.

Gillar ni den nya rosa färgen på min blogg? Jag gillar den bättre än den förra designen, men vill ha en header... ska ta tag i det där, jag lovar!

/ Emelie ♥

Kommentarer
Postat av: sofia

Ja, din nya design är jättefin! :) <3

2009-02-23 @ 18:01:32
URL: http://nossleumas.blogg.se/
Postat av: sofia

justja, du skickade två likadana komentarer där det stog [email protected] på. ;P Hahha. <3

2009-02-23 @ 18:03:09
URL: http://nossleumas.blogg.se/
Postat av: sofia

Jaha, hahha :D

2009-02-23 @ 18:35:14
URL: http://nossleumas.blogg.se/
Postat av: sofia

Headern var ju jätte snygg! :D

2009-02-23 @ 21:26:36
URL: http://nossleumas.blogg.se/
Postat av: Mor

Ge oss en lägenet...NÅGON!!!

2009-02-24 @ 09:43:21
Postat av: paulina

tack :) vad fin din blogg är nu :D

2009-02-24 @ 20:57:21
URL: http://paulinadk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0