lägenhet och läsarrekord

Kom nyss hem från att ha sett världens finaste lägenhet! Den var gammal och låg helt perfekt, typ 300 meter från torget. Så jävla centralt! Asså, snacka om bästa läget man kan få om man vill bo i stan - och det vill jag! Verkligen! Det enda som var lite konstigt med den var att stora toaletten med duschen i låg mellan de två sovrummen som skulle bli Gustafs och mitt. Och att Gustaf skulle få gå igenom antingen mitt rum eller mammas och pappas rum för att komma in i sitt rum. Men ändå, det var ju riktigt fint och jag skulle inte direkt tacka nej till att få bo där! Köket... AH! Stort, fyrkantigt, gamla fönster, gamla golv, högt i tak.... kan man begära mer tycker ni? Mamma blev nästan nostalgisk och jag är kär i de där fönstrena som var helt underbaaaaaaara. Trappuppgången hade breda trappor, och framför allt... den luktade INTE rök och piss och skit och allt vad det luktar i vår trappuppgång! Could I possibly ask for anything else? Underbart. Men jag hoppas att mamma tänker låta mig måla vitt i mitt rum, vitt med en svart mönstrad fondvägg. Det var grått därinne. Höm. Grått är inte min färg. Det är rätt dystert, och jag vill inte ha det dystert.

Gud, jag ska inte börja planera nu! Då blir jag helt förkrossad om vi inte får den. Kan ni fatta att det ligger en telenoraffär utanför trappuppgången? Och att från köksfönstret kan man sitta och glo på folk som jobbar på ett kontor med ungefär hundra datorer? Shit, jag låter som värsta bondläppen som aldrig åkt annat än häst och vagn, men helt seriöst... I'm in löööööööööööve! Tänk om man behöver nya kläder! Då är det bara att gå några meter så kommer man till en klädaffär. Visst, först måste man bli miljonär eller något först för att ha råd med att shoppa loss varje dag. Och det finns en frisersalong i samma hus! Gud vad töntig jag är. Men jag bryr mig inte.

Vi får den säkert inte. Vi kommer säkert att fastna här bland alla kedjerökande tattare med parabol på balkongen.

Förresten, jag slog läsarrekord idag. Vad gulliga ni är! Puss!





Här har vi Wilma som numera tror att handfatet är hennes säng.

/ Emelie ♥


Kommentarer
Postat av: niki

gud vad söt katt

2009-02-02 @ 07:51:43
URL: http://niczue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0