långt inlägg

Nu ska jag skriva ett långt inlägg. Det lovar jag nu, ska inte förslappas!

Tog tag i H&M-ifyllingen. Köpte kläder för 1500 kr. Lite dyrt, men det var fina saker. De hade inte allt jag ville ha, jag hade tänkt att köpa en klänning som var jättefin till skolavslutningen, men de var slut. Skit. Sedan var det en jättefin kortärmad tröja som också var slut, men det gjorde inte så mycket. Så var det något mer, men det kommer jag inte ihåg vad det var. Såg ett par jättefina sommarskor i den också. Skorna var vita med flerfärgade småblommor på tror jag och lite glansiga. Men jag vill helst inte köpa ett par skor som jag inte ens har provat först.

Har insett hur längesen det var jag gick ut. Måste komma ut imorgon och ta en promenad eller något. Måste röra på mig, känner mig stel som en pinne. Får ta en lite sightseeing i Sörby. Inte så mycket att se. Finns ett hemköp, en frisersalong (som jag aldrig har varit in i), en slags pizza/kebab-kiosk, Klövenäsbutiken, Thomaskyrkan, några höghus, Sörby ängar, ett villaområde och en hel massa trevåningshus! Kan ju ta en sväng till huset där jag bodde förr, se hur det mår nere på Sörby ängar. Känns inte som att jag har bott där, någonsin. Det är så långt borta just nu, jag kan inte tänka mig det. Rummen är som klädkammare i de där husen! Man blir klaustrofobisk och får ångest. Mitt rum var typ ett litet änglarum (lol), det var som att komma till himlen. (fast jag tror inte det är lika stökigt i himlen) Det var ljusblå väggar och en fondvägg i samma blå nyans med vita spiraler på. Så var det bara vita möbler. Det fick bara plats en säng, en hylla, en byrå och ett skrivbord. Och så hade jag ungefär två kvadratmeter att röra mig på. Som en liten, liten korridor. Inte så jättebra planlösning, men det var i alla fall fräschare område än det vi bor i nu!

Kom på mig själv med att sitta och stirra på tomtegardinen nyss. Vill ha ut julen! In med sommaren för fan! Men först ska man ju genomlida våren också. Visst, våren är helt okej jämfört med hösten i alla fall, men det där slasket och den där tempteraturen som inte kan bestämma sig. Ena dagen är det varmt. Nästa dag är det svinkallt. Sånt väder vill inte jag ha. Det får antingen vara varmt eller iskallt. Inte mittemellan. 7 grader är ungefär den jobbigaste temperaturen som existerar. Inte varmt men inte heller kallt.

Det var väl ganska långt i alla fall? Vet inte om jag orkar skriva mer. Då kommer jag bara att skriva om skolångest och läxor... och sånt vill jag inte tänka på. Happy thoughts! Det måste jag tänka på, happy thoughts. Så fort jag är nere. Det är ju i alla fall 3 dagar av frihet kvar! Även fast söndagen kommer ju att vara lite av en plåga.

Förresten så vill jag bara säga att min lillebror är ungefär lika irriterande som pesten. Amen! :)





Och för den insatte så ser jag ut ungefär såhär när jag sitter och bloggar. Intressant va?

Visst ja! Pratade med morfar i telefonen för en stund sedan. Jag sa att jag skulle nämna det här i bloggen. Jag håller vad jag lovar... oftast i alla fall! :)

Det blev ju ett långt inlägg!

/ Emelie

Kommentarer
Postat av: Sandra

ja filmen igår e jättebra. Fib blogg du har ;-)



Mvh Sandra

2009-01-09 @ 00:22:51
URL: http://sandras.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Emelie.Hur skall vi göra för att få vit bakgrund?Hos oss är den mörkgrå med tapetmotiv.Många kramar till gullhjärtat vårat.

2009-01-09 @ 10:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0