the sill

Mina fingrar är helt stelfrusna. Vi har varit i stugan hela dagen. Eller stuga och stuga. Det är ett torp egentligen. Från 1700-talet. Sägs till och med att det är det äldsta huset i Ockelbo... sug på den ni! ;)
Vi var ner till sjön och den fanns inte kvar. Det var bara en jäkla massa is som man kunde gå på. Inget vatten! Pappa och Gustaf gick över till ön på andra sidan. Jag och mamma gick bara halvvägs för vi upptäckte en stor spricka i isen och så skvalpade det lite när vi gick. Så vi vände efter halva vägen. För säkerhets skull. På vägen tillbaka till stugan träffade vi två kossor. En svart och en vit. Gustaf försökte mucka med dem, typ skrapa med foten i marken och frusta lite. De bara stirrade på honom. Det fanns getter där också. Jag gillar getter! Skulle jag ha en bondgård så skulle jag ha en massa getter. Fast jag skulle nog behöva göra något åt den där lukten de ger av sig. Den är ju rätt så otrevlig.

Sedan spelade vi kort. Jag kom tvåa. Pappa vann guld. Sen åkte vi hem. Och nu sitter jag här. Senare ska vi äta kinamat från Baravara. Vegetarisk kokosmjölksörja med ris! Det är gott!

Gustaf skulle säga "The Hills". Det kom ut som "The Sill". HAHAHAHAHA! :D
(Okej LITE låg humor...)

/ Emelie

Kommentarer
Postat av: matilda

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

2009-01-10 @ 18:24:32
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: Gustaf

Jag kan väl inte rå för att jag sa ``the sill``,förresten du är en apa:)

2009-01-10 @ 19:21:24
Postat av: emelie

Gustaf, jag är INTE en apa din jävel. :)

2009-01-11 @ 12:54:07
URL: http://emliah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0