3

Norrland alltså. Nu har jag varit i Örnsköldvik, Östersund... och en massa andra ställen som jag tyvärr inte minns namnen på. Men nu är jag hemma! Har spelat sims hela dagen, saknade det så när jag var borta, haha! Usch, beroendevarning.

Borde ladda upp lite bilder. Har varit på Junsele Zoo... Junsele! Där har jag varit också ju. Nu minns jag. Där fanns det... djur. Afrikanska getter, de var coola. Och grisar. Och en fet jak som Gustaf och pappa matade med gräs. Han hade jättelång tunga. Och gäss! Fast jag vill säga gåsar. Det låter mycket roligare. Blev jätteglad av att se dem, som stora ankor ju! Ankor är snygga.



GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅS!



Lamor är snygga.



En blå fågel, två fåglar som konverserar och ett par turturduvor.



Ett utmattat åseföl och en nyfiken åsna som åt på min dragkedja.



Jaken och hans tunga. Han är ohyggligt ful.



Hans barn var dock jättesöta!



En charmig grrrrris!



Vit tiger som slappar.



Vita lejon. Hade ingen aning om att det överhuvudtaget fanns vita tigrar, men tydligen så finns det bara ca 50 av dem kvar i världen, så det var ju inte så konstigt. Den där tjejen var deras "mamma", hon lyfte dem som om de var bebisar och inte livsfarliga lejon.



Den ljusbruna björnen hette Loke och var 30 år. Gamlingen var riktigt lat och låg och sov när det serverades mat. Sedan satte han sig upp och försökte fånga maten med munnen. Hamnade maten utanför, en meter från honom struntade han i att äta den.



VILDSVIN! Helcool. Titta hur svansen viftar, hihi!



Här är på Jamtli, ett ställe där de har en massa gammalt grejs. Kolla Gustafs min, höhö.



Gustaf, jag och en tunna med fisk i. Skitbra. Fem toasters.



Gustaf har jättekul.



Gustaf spelar luftfiol, jag står med armarna längs sidorna och ser alldeles, alldeles menlös ut.



Mamma har tagit bild på oss i smyg. Fusk.



Gustaf verkar aningen irriterad på mig när jag skrattar och ser ut som en gås. Varför? Jo, han var sur för att han fick sitta bredvid en amerikanare (sitter på andra sidan om honom, han förstod inte ett skvatt av någonting guiden sa) på den här "tågresan" runt på Norrbyskär. Tåget fick fnatt i en backe och började åka bakåt när det var vatten där bakom... mamma tog genast upp lilla grinden i vår vagn och så fick vi hoppa av för att loket sprutade olja och var cp. Men det började funka igen som tur var! Norrbyskär är en ö som någon gubbe hade ett sågverk på för längesen. Där har min morfar bott, det visste vi inte när vi var där, då hade vi tagit fler bilder på ön!



Här är något hus. Vet inte riktigt vilket... men jag tror att det var där vi åt. Så det var någon stor gubbes hus.





Okej... såhär såg husbilen ut. Jag har nyss duschat, det är därför mitt hår ser så konstigt ut.




I Ö-vik fanns ett stort äventyrsbad, Paradisbadet. Fullpackat med folk, helt sjukt! Men kul var det! På den här bilden ser vi Sveriges längsta vattenrutschbana! Om någon har varit på ett badhus i Borlänge och åkt Magic Eye, den där breda, så är det samma fast längre. Det var kulkulkul!



Äh, nu orkar jag inte ladda upp fler bilder. Kanske kan göra det imorgon, har tagit lite på min kamera också, men den andra vi har är mycket roligare att ta kort med, så det här är bara bilder från den.

/ Emelie ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad många söta bilder Emelie, :D Kram Frida <3

2009-07-27 @ 19:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0