grammatikcheck

Jag är verkligen ledsen, men i mitt inlägg om nudlar så skrev jag att jag hade "drickit" blå fruktsoda. Seriöst? Vad är det för fel på mig? Det heter DRUCKIT. Och det vet jag... ville bara reda ut det.

Mamma tog hem några slags mockarutor i en glassförpackning idag. Några duktiga elever (som antagligen har MVG i hemkunskap) hade bakat dem. Och nu har jag gått och småätit sådana, de är mycket goda. Bara därför ska jag föreslå att mamma ska ge dem MVG i hennes ämnen också, men jag är inte riktigt säker på att jag kommer få igenom mitt förslag.

Varje gång farmor ringer hit säger pappa att det är skattemyndigheterna som ringer. Jag blir väldigt irriterad på detta. Idag ringde hon och berättade att hon hade fixat biljetter till Kevin Borg i konserthuset (tror jag det var) den 15.e. Skojigt värre! Han är bra, lite väl glad för min smak kanske, men han verkar ju... ja, ni vet. Soft? Fel ordval. Hurtig? Söt? Cooling?

Vad betyder det när man säger att någon är soft egentligen? Hm... att man är cool men ändå mjuk? Att man är mjuk bara? Att man är fluffig? Det ska jag kolla upp.

Jag vet inte om jag orkar se den där rosa färgen på min blogg längre... det är så... sött. Jag vill kräkas. Den färgen kommer nog att ändras inom kort! Till en lite mer soft färg.

/ Emelie ♥
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Hihi, ditt sätt rockar. Soft... mjuk typ.

2009-03-06 @ 18:22:05
URL: http://loisew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0