11

Idag fick vi sluta klockan 11, grymt skönt! Fanns typ ingenting att göra på katthemmet. Vi har ju haft lyxtider innan, men det här var nästan löjligt lyxigt! Sista praodagen idag. Imorgon blir det boloungerskogen med skolan. Vet inte vad vi ska göra där, men jag antar att det involverar fika så jag lär väl inhandla det idag.

Frida ska skicka bilder som hon har tagit på katterna så ni får se dem! Jag är ju så inihelvete lat så jag har inte tagit med mig kameran. Dåligt gjort av mig. Skärpning. Ska lägga in lite bilder från hemsidan längre ner.

Nu ska jag titta på extreme home makeover, det största bölprogrammet i världen. De grinar över saker som jag inte kan förstå att de faktiskt gråter när de tänker på. De kanske har haft det tufft, men jag skulle nog ändå inte gråta över det i tv. Det blir så överdrivet. Men det är kul att se slutresultatet så jag brukar titta ändå...

Gefle Katthem framsidan

Katthemmet utifrån. Ett litet ruckel.

Selma SolSelma Sol

Här är Selma Sol. Hon är lite skygg, men snäll och väldigt söt. Lite tjock också.

La LunaLa Luna

La Luna är från samma familj som Selma och de bor i samma bur. Hon är också lite tillbakadragen men snäll.

Aaron och Findus myser tillsammans

Här är Aaron (till vänster) och Findus (till höger). De är från samma hem och bor i samma bur. Aaron är rakad på kroppen, så han ser lite rolig ut. Han har långt hår på huvudet, benen och svansen och så är han rakad på resten av kroppen. De var tvungna att göra så eftersom att han hade stora kakor (inte ätbara) på kroppen av päls som tovat sig.

Busan

Busan är sötsötsöt! Det stod på lappen utanför hennes bur och på hemsidan att hon inte gillar händer, men jag gosade med henne både igår och idag så hon är väldigt snäll bara man ger henne en chans.

MimmiPeps

Mimmi (till vänster) och Peps (till höger, hittade ingen bättre bild, han är bokad) ser nästan likadana ut bara det att Peps har lite vitt på bröstet. Mimmi gillar uppmärksamhet och är busig. Peps är väldigt gosig och stångar en när man gosar med honom.

Trollet Norelius

Trollet sitter i karantän, stackarn. Han var väldigt gosig! Och sötsötsöt.

BosseSven

Bosse (till vänster) och Sven (till höger) kan inte vara utan varandra. De är väldigt gosiga och söta! Gillar dem.

Om någon i Gävle ska köpa katt så kan ni faktiskt åka till katthemmet och köpa en där. Man tror ju att de ska vara tillbakadragna och läskiga, men de är riktigt snälla och gosiga. De har bara varit med om mycket.

/ Emelie ♥


Kommentarer
Postat av: Sofia

Så lyxigt. Jag började en timme före ni fick sluta! Och jag slutade sen klockan 16.00! FUBBIGT! xD <33

2009-05-28 @ 18:05:14
URL: http://nossleumas.blogg.se/
Postat av: Louise

Känns som ett vandrande tema i det här inlägget, extreme home makeover - människorna har haft det tufft. Katterna har haft det.. tufft och deras vidriga barack skulle kunna behöva sig en smaklös amerikansk makeover. Jag är så bra på att dra slutsatser.

2009-05-28 @ 22:37:07
URL: http://loisew.blogg.se/
Postat av: Louise

Känns som ett vandrande tema i det här inlägget, extreme home makeover - människorna har haft det tufft. Katterna har haft det.. tufft och deras vidriga barack skulle kunna behöva sig en smaklös amerikansk makeover. Jag är så bra på att dra slutsatser.

2009-05-28 @ 22:37:15
URL: http://loisew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0