χοντροκέφαλος

Ni kanske undrar över min grekiska överskrift? Om ni vill veta vad det betyder får ni väl försöka ta reda på det. Annars får ni böna och be om att jag ska avslöja. Det kan bli en rätt lång process. Höhö.

När jag kom hem spenderade jag en kvart åt att leta efter min batteriladdare som hade sprungit iväg med armarna upp i luften och gömt sig. Den låg under en hög med kläder... mitt slarveri börjar gå överstyr. Mitt rum är värre än det någonsin varit de senaste 14 åren! Ska slänga bort ungefär hälften av alla grejer när vi flyttar. Har inte orkat ta tag i packandet av saker än. Känns bara oerhört jobbigt.

På tal om packande ska jag snart börja packa min väska. Kvart över fem kommer farmor och hämtar mig och Gustaf och då ska vi flytta till Hälsingland. Över helgen. Hoppas på fint väder! Blev ju lite konstigt nu när mammas grejer blev inställda. Så hon får vara ensam i helgen... snyft. Pappa skulle någonstans med jobbet, vet inte vart.

Mattequizen idag gick mycket bättre än väntat! G i alla fall... tror jag. NO-provet gick däremot åt helvete. IG. Helt klart. Jag skyller det på kärringen. Jag fick aldrig IG på NO-proven innan hon kom! Vårtjävel.



Men palla. Sådana här lappar sitter på ansalgstavlan i trappuppgången hela tiden. Är det överhuvudtaget någon som följer med på de såkallade bussresorna? Och till Dalarna? Och förmiddagskaffe och eftermiddagskaffe? 48 platser... är det så många som åker? Verkligen?



Trappuppgång + randiga strumpor.



Vi har två dörrar in till vår lägenhet. Onödigt, för vi använder bara dörren till höger. Den andra har vi en lång persienn i ljust trä över så att det blir lite snyggare...



Sådär ser det ut! Höhöhöhö.



Brevlåda...

Jag har tråkigt.

/ Emelie ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0