peps persson

När jag kom hem idag luktade Wilma på mig och min väska i ungefär tio minuter. Hon var alldeles uppslukad av doften. Jag gissar att det luktade katt.

Idag hade jag och Frida vår första praodag på katthemmet. Alla som jobbar där är lite... speciella. Udda. Konstiga rent ut sagt. De röker och fikar hela tiden. När de inte planerar att bygga något nytt i katthemmet eller håller på med administrativa grejer. Vi fick rensa lådor och byta mat och vatten. Vi sopade i burarna och kelade lite med kissarna. Det fanns en katt på katthemmet som hette Peps Persson. Han hade en syster (I think?) som hette Mimmi Persson, och hon såg prick likadan ut som Peps, fast lite mindre. Svart päls, gula ögon. Peps var helt galen, han gosade sönder mig! Har aldrig träffat en sådan kelig katt förrut! Det fanns en kattunge där som bodde på pensionatet och hon hette Neva. Grå med gröna ögon. Busig och glaaaad! Hon skulle stanna på hemmet till 2/6, så vi får träffa henne hela veckan! Hennes granne, pensionären som hette Sakroteles eller något sådant, var 16 år och inte särskilt lekfull. Han skulle åka hem idag så han är nog borta imorgon. När vi städade burarna fick vi föra journal på vad vi gjorde och om det var bajs i lådan osv. Det var lite drygt, men man var tvungen att göra det.

 

Peps Persson till höger och Mimmi Persson till vänster. Tror jag...



Gosiga Aaron. Han var riktigt snäll!



Sötnosen Neva i sin lilla "lägenhet". Hon hade en hängmatta, tihi.



O'boy! Låt mig presentera: PEPS PERSSON!

Imorgon tar jag med mig min kamera, det här är mobilbilder.

/ Emelie ♥

Kommentarer
Postat av: Linn

Haha, trevligt att skriva vad som fanns i lådorna, x) Nästa vecka kan vi vara med varandra :D <333 Denna vecka blir nog ganskaq mycket att göra ;)

Men vi kan cykla på fredag till bologneskogen :D <33 KRAM :)

2009-05-26 @ 16:38:47
URL: http://linnnm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0