pasta & soup

Gustaf och jag gick till affären idag igen. Igår gick vi och handlade också, skrev aldrig det. Vi skulle bl.a ha ett salladshuvud (älskar ni inte bara det ordet?), men vi hittade det inte. Det enda salladsliknande vi hittade var salladskål. Så jag skickade ett sms till mamma; "Är salladskål sallad?" Antagligen det konstigaste jag någonsin skrivit i ett sms. En minut senare ringde hon och då hittade vi isbergssalladen. Duktigt.

Har nyss ätit varma koppen-soppa, skönt när man har halsont. Är inte särskilt förkyld, har känt mig lite hängig idag men det har varit okej. Halsen känns dock inte alls bra. Om jag har samma sak som mamma och Gustaf (vilket jag antagligen har) så kommer det att bli värre och värre inom de närmaste fem dagarna.

Idag var det ju skolfoto. Vi fick ta fem bilder innan det blev något. Fem! Till slut var jag så irriterad att jag bara stirrade in i kameran som en död fisk, så vi får se hur det blev. Det individuella fotot gick bättre. Jag behövde bara ta en bild! Sensation! Tog mindre än en halv minut, förra året tog det nästan fem minuter för mig att få den där bilden. När hon sa "NU!" var jag inte riktigt beredd på det, så jag log väldigt hastigt. Vi får se hur det blev. Om man beställer på internet ska man tydligen få ett gratis MMS. Vad ska man göra med det liksom?



/ Emelie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0