08:30 - en tid att frukta?

Imorgon klockan 06:30 kommer mamma att väcka mig med något så festligt som emla-plåster. Can't wait alltså. Bedövningsplåster ftw!

Halv nio ska pappa och jag befinna oss på sjukhuset, och då antar jag att plåstrena ska tas av och så ska någon (förhoppningsvis den där überschysta sjuksköterskan som var där förra gången) köra in en nål i handen eller armväcket på mig. Sedan ska den sitta där! Resten av dagen! Jaaaaaa!

Och så har de säkert tänkt spruta in något jättefarligt i den där lilla ventilen, som... gift eller något. Eller koksaltlösning kanske, men ändå. Då känns armen sådär härligt äcklig och kall. Sedan ska jag behöva tvinga i mig jättemycket cola för att sedan läggas i en dödsmaskin (also known as "röntgenmanick") så att de ska kunna titta på alla mina inälvor, hihihi! Gulligt va?

Efter det ska de tömma mig på blod för att sedan skänka det till en drös vampyrer, woopsiedoo!

Nja, kanske inte riktigt så. Men jag försöker se fram emot det här, tänka att det ska bli mysigt med sjukhusdoft och väntrum med läskiga krukväxter.

Så. Imorgon. Det ska bli kul! Verkligen. Har sett fram emot det här i flera månader, nu äääntligen blir det av!



/ Emelie ♥

Kommentarer
Postat av: Louise

åå EMLA! fina minnen. Jag skulle ta blodprov en gång, det blev inte av. Jag vägrade, jag fick komma tillbaka dagen efter med EMLA i båda armvecken. Jag var 14 år.

2010-01-20 @ 22:10:15
URL: http://loisew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0