åkte till ikea

Att vara på Ikea i ett annat land är intressant för att allt är exakt likadant. Det ser likadant ut, det luktar likadant, möblerna har samma skumma svenska namn. Som t.ex. spjälsängen som heter SNIGLAR. Tänk vad många icke svenskar som har köpt Sniglar och inte har en aning om att de varje dag bäddar ner sin älskade lilla bebis i en säng döpt efter en slemmig liten ryggradslös varelse. Toby köpte bokhyllan Bestå och frågade mig vad bestå betyder. "Eeeeh, staying the same???" Varför döper man en bokhylla till Bestå? Alla som designar möbler på Ikea verkar gå igenom sin lol-random-2008-fas, tänker mig att de alla sitter på ett kontor och ba "HAHA VI DÖPER DEN HÄR SÄNGEN TILL SNIGLAR HAHA SÅ ROLIGT XD".
 
Efter Ikea vankades det bio, Wolf of Wall Street. Väldigt bra, väldigt lång. Det slutar aldrig särskilt bra för Leonardo i hans filmer, oftast dör han men den här gången dog han bara nästan. I vatten. Igen. Han måste börja hålla sig borta från vatten, det är farligt för honom. Köp aldrig en båt Leo. Jag köpte nachos på bion, vilket var nytt för mig. Har aldrig varit med om att en biograf har sålt nachos. Väldigt gott, men inte lika gott som varma chips. Varma chips vinner alltid mitt hjärta. Det ultimata biosnackset (Snackset? Snacket? Snackaroo?).
 
 

Kommentarer
Postat av: Mor

Oj, har aldrig sett Toby med så mycket hår!

2014-02-24 @ 06:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0