hundmatens dag




Igår konsumerade jag dessa mosiga maträtter. Den första är en paj med potatis och kött. Jag är medveten om att det inte ser ut som en paj (det ser lite ut som dagen efter en väldigt stark mexikansk buffé) med det var det alla kallade det. Det smakade ungefär som det ser ut, som barnmat. Inget salt, väldigt brittiskt osv. Jag visste att det skulle vara skum mat där vi skulle vara så jag hade taktiken att inte äta mycket innan så att jag kunde vara artig och äta upp allt. Sen på kvällen värmde jag en konservburk med konstig pasta och köttfärssås som var helt okej förutom att det hade en eftersmak av jord???? Som jord luktar liksom. Är fortfarande orolig över vad som egentligen var i den där sörjan. Vissa ungdomar åker till LA och lever lyxliv, andra åker till länder där de äter mat ur konservburkar. Älskar mitt liv. Nej men seriöst låter så himla negativ nu men det är okej. Jag är okej. Måste bara stå ut med att äta konstiga saker ibland för folk verkar typ inte ha smaklökar här???

Kommentarer
Postat av: julia

ew lider med dig
när mina föräldrar var i england råkade de äta njurpaj och de pratar fortfarande med förskräckta miner om det. dock äter de surströmming så de är inte välkomna att klaga alltför mycket.

men har aldrig riktigt förstått mig på engelsk mat? (förlåt alla engelsmän) men det verkar bara så... brunt och kläggigt?

2014-02-23 @ 22:52:10
URL: http://unicornsareblue.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0